från början

Jag ska kanske börja med att säga God morgon!
Inte för att jag just har vaknat, utan för att annat folk kanske nyss har gjort de ;)

Jag ska strax ta mig en dusch, men först tänkte jag skriva lite här.
När jag ändå är i duschen ska jag nog ta och försöka peela av mig lite, så solen når mig bättre.
Eller kanske inte når mig bättre, utan tar bättre på mig. Haha!
Efter de blir det nog till att gå och sola en sväng, passar inte solen bra ute, tar jag solariumet.
kl: 16.00 är det ju som sagt dags för utbildningar på max!
Ikväll hoppas jag på lite hjälp med smikning!

Jag kom och tänka på hur det var första gången vi träffades, jag & johan.
Visst, jag hade hört talats om honom förut och jag visste vem det var.
Men jag umgicks inte så mycket i dom kretsarna just då, men de var ju killen som alltid hade fest. I princip varje helg, som några av mina kompisar pratade om mycket och som jämt skulle dit.
Men jag brydde mig ju inte direkt i det just då. Men sen en sommarkväll jag minns, det var jag och angelica och några till.. jag miinns inte riktigt hur många vi var och inte vilka vi var just nu. Men vi hade en vinare, men ingen öppnare dock. Johan bodde då vid gamla bolaget och vi var inte så långt därifrån. Så Angelica kom på den brillianta idéen om att vi kunde kika förbi honom och låna en. När vi kom dit utanför, så står han där ute och röker. Men precis så ringer Nordbakk's telefon och vi står kvar där. Han frågade vem det var som ringde och han frågade ju såklart just MIG ;) Det var då hennes dåvarande pojkvän och hon var lite lack på honom, så hon gick iväg ifrån oss och satte sig i en busskur. Det var den gången de började skina upp lite för mig, jag tyckte ju att han verkade vara riktigt trevlig och jag skulle ju ändå börja 1an till hösten efter sommaren. Men när hon äntligen var klar med sitt pratande gick vi upp en sväng och fick låna öppnaren. Vi stannade inte länge alls, vi gick nästan på en gång. Sommaren gick och jag började skolan, 1a året på handelsprogrammet, underbara klass. Även fast det har varit lite små krångel här och var, men så blir det lätt. Men klassfest snart, röstar jag för! Men iallafall... Det var jag och Nina, Sofie och Matilda just då tror jag. Vi hängde mycket uppe vid teknikarnas skåp, för där fanns de ju iallafall en väldigt mjuk soffa. Så där gillade vi att hänga mycket på rasterna. Så en dag kom Johan och hans kompisar och satte sig ner, han kände Sofie sen tidigare. Han frågade när vi började och så, men i stället för att Sofie svarade så gjorde jag det. Vi hade också hejjat på varandra tidigare på skolan , eller rättare sagt. Han hejjade på mig och då blev jag glad. :) för jag trodde aldrig att han skulle känna igen mig. Jag tyckte det var jätteroligt, eftersom jag hade börjat en ny skola så, varför inte lära känna lite nytt folk? Och just han verkade ju vara så trevlig. Efter det så hade jag ju sett honom på de kända stället lunarstorm, trott eller ej. Men jag gick in där för och leta efter honom och fine, jag hittade honom! För jag visste ju att Angelica kände honom, ;) så jag tog och addade honom på msn. Men pojken vägrade vara inne! Så en vecka senare eller så, så skrev jag till honom, för han var ju äntligen inne! Vi pratade väldigt mycket där och sen fick han ringa mig när jag skulle ut och hälsa på en kär vän ute på frösön. Medans jag väntade på bussen, vi pratade över en timme. Och det var liksom första gången vi pratade med varandra i telefon! Han var uppe och kollade på innebandy, angelica var där och hon fick reda på att han pratade med mig . Hon blev chockad , att han hade börjat prata med mg liksom ;) Men tiden gick.. och vi var med varandra lite då och då.. de blev film.. och ja, lite sånt bara. :) Men jag hade ingen tanke alls på att jag skulle börja gilla honom mer senare. Jag tänkte att vi bara skulle vara kompisar liksom, :) Men han började vara mer och mer på mig, :P skulle hålla om mig och krama mig mycket och så. Men en dag så ringde min kära vän eller om de var johan.. jag minns inte just nu. Dom ville ha med mig ner itll johan för att kolla på film iallafall. Agge, jag, johan och johan. För tydligen så visste dom att han gillade mig, :O ;) MEn jag hade då dock annat för mig :P Då blev dom less på mig och sket i mig. Men jag som är så snäll avbokade det och gick ner till johan för att kolla på film, men johan och agge hade då ångrat sig och orkade inte gå ner längre. Så de blev bara johan och jag! Tiden gick.. och visst.. jag gillade honom, jag älskade honom! Han var ju helt underbar, hur snällt som helst och världens bästa kille. Så hur kunde jag låta bli att inte bli kär i honom? Näe, de gick bara inte. :) <3
Det är inte alla gånger i livet man får uppleva riktig kärlek, så de ska man verkligen ta vara på.
Jag har iallafall aldrig någonsin känt de såhär förut, inte såhär starkt, inte på det här viset.

Nu orkar jag inte berätta mer om min historia, men de var en bra bit av de iallafall, ;)

Per johan henrik Johansson, -`v´-

mhm, nu blir det duschen alltså!

image28

Kommentarer
Postat av: Anonym

JA! vilken jävla tur att jag finns ibland & släpar med dig på saker & ting:)

2008-05-20 @ 00:13:53
URL: http://sorelli.blogg.se
Postat av: Marielle

sötnosan då :-)

2008-05-22 @ 19:11:07
URL: http://marielletorgersson.blogg.se
Postat av: lina g

haha mikaela, tro det eller ej men jag tog mig tiden att läsa igenom hela din kärlekshistoria. hihi. kolla min blogg vettja :D

2008-05-27 @ 23:51:56
URL: http://linaaa.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0