Stockholm dag 1!

Första dagen i stockholm blev då lördagen. Vi åkte med flyget här ifrån som gick 12.50 och efter ungefär 45 min i luften så landade vi på Arlanda. Erika var rädd nästan hela resan men jag tyckte att de gick bra ändå. ;) När vi har väntat på våra väskor så tog vi Arlanda Express in till centralen för att låsa in våra väskor där. När vi hade gjort det så gick vi för att fika lite grann på wayne's på drottninggatan. Efter de så tog vi bussen ut till grönan där vi skulle kolla lite på sommarkrysset (givetvis så var ju snygga måns programledare denna gång) och åka karuseller.

Det var otroligt mycket folk och vi fick köa ett bra tag för att få köpa åkband. Det var köer överallt och det var ungefär 30-45 min väntetid till alla karuseller. Men vi bestämde oss för att köa ändå så att vi kunde få åka någonting. Den första karusellen blev vilda musen och det var sjukt roligt.

Det rullade på och till slut så skulle sommarkrysset börja så vi ställde oss för att titta lite på efter andra pausen för då orkade vi inte stå där något mer och beslutade oss för att ta lustiga huset innan vi tog bussen in till stan. Det började precis regna och vi hann med bussen. Bra tajmning där måste jag säga! ;) Efter de så hämtade vi väskorna och vi åkte ut till Jakan där moster bor och när vi var framme så kom Jon och hämtade oss med bilen och sedan blev de lite småprat innan vi skulle gå och lägga oss.


Från flygplanet


Vi i flygplanet!


Fikatajm!



Gröna lund!


Vilda musen!


Slänggungan!


Erika, när vi ska åka slänggungan! ;)


Jag i slänggungan!


Avslutar med en bild på snygg-måns! ;)
(I övrigt så var kvasten den roligaste karusellen, tänkte visa en bild från den senare.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0