Du varg, du varg!

  Vargsången

Vargen ylar i nattens skog,

han vill men kan inte sova.

Hungern river hans vargabuk,

och det är kallt i hans stova.

Du varg,

du varg,

kom inte hit,

ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog,

ylar av hunger och klagan.

Men jag ska ge'n en grisasvans,

sånt passar i vargamagar.

Du varg,

du varg,

kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog,

och hittar sig inget byte.

Men jag ska ge'n en tuppakam,

att stoppa ner i sitt knyte.

Du varg,

du varg,

kom inte hit,

ungen min får du aldrig.

Sov, mitt barn,

i bädden hos mor,

låt vargen yla i natten.

Men jag ska ge'n en hönsaskank,

om ingen annan har tatt'en.

Du varg,

du varg,

kom inte hit, ungen min får du aldrig.




Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: hahah it´s the same shit ! :P <33

2010-02-15 @ 15:02:49
URL: http://ellima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0