En dag i Orsa!

Dagen startade redan 04.00 i morse, en trött Mikaela fixade sig för dagen och 05.00 kom farmor och plingade på dörren. Det var dags att bege sig ut till bilen och påbörja trippen till Orsa. Vi stannade och fikade lite och hade det gött. Jag var så himla trött så jag försökte att sova mestadels av tiden. När vi väl var framme fikade vi lite till och pratade på tills klockan blev ungefär 09.50 då gick vi in i skolan och jag möttes av en väldigt trevlig person som förstod att jag skulle på intervju. Fick vänta i ungefär tio minuter och sedan var det dags att dra igång. Vi som skulle på intervjun fick samlas i ett rum där han tog upp vad utbildningen handlar om och allt annat. Där efter fick vi träffa lite elever som snart ska gå ut och kolla lite närmare på skolan. Det är en väldigt liten skola men ack så mysig, jag trivdes direkt när jag kom dit. Massa trevligt folk och jättemysiga lokaler och allting, det var verkligen trivsamt. Där efter så fick vi göra något litet test, skulle skriva ett litet kortfattat brev på både svenska och engelska, vilket inte gick så bra. Så kommer jag inte in så kommer jag att skylla på de! Sen intervjuande han oss lite eftersom och det gick faktiskt jättebra även fast jag var otroligt trött. Jag och en annan tjej fick också gå och kolla in en lägenhet och den såg inte alls dum faktiskt, riktigt bra. Käkade lite mat innan vi begav oss hem och är nu äntligen hemma. Just ja, vi kikade förbi på dollar store också innan vi tog oss hem. Men det var väl min dag i stort sett och det har varit en kanon dag faktiskt, riktigt värt att få åka dit och kika. Även fast jag varit så trött, har sovit i bilen nästan hela tiden men man känner sig ändå inte utvilad. Ska vila mig nu framför tvn! :)


Farfar & farmor i bilen, våra chaufförer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0