Chailatte

Är helt gudomligt gott, jag tror jag måste köpa saker så jag kan göra det hemma.
Men jag tänkte bjuda på ett recept på hur man gör chailatte, fall ni oxå vill kunna göra det hemma. :)

Lagom till ett glas

    * 1 påse Twinings Voyage Indian Chai
    * 1-2 msk ljust muscovadosocker alt råsocker
    * 2 msk lattemjölk
    * Puder, t ex kakao blandat med mald kanel

Gör så här

    * Koka upp 3 dl vatten, lägg i tepåsen och sockret
    * Låt det dra 3-5 minuter, ta upp påsen.
    * Skumma mjölken och skeda dem på toppen.
    * Pudra och servera genast.



Chorizo
blir det stax till middag och det är ju så grymt gott! Det är nästan storm ute, så satans kallt, inte roligt alls!
Efter maten blir en kopp varm te, mums jag längtar! Blir nog lite SATC oxå som tidsfördriv, jag är lite trött idag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: tack så mycket :)

2008-10-06 @ 17:34:18
URL: http://baramalinn.blogg.se/
Postat av: JASMINE

OH JAG SOM ÄLSKAR CHAI LATTE! drack det idag ^^ blir den så god som på expressohouse? eh jag ska testa i alla fall :) YUMMI

2008-10-06 @ 18:42:39
URL: http://soleilsucre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0